Scientist, vlastním jménem Hopeton Brown, se narodil v Kingstonu na Jamajce 18.dubna 1960 (někteří jej mohou znát pod jménem Overton Brown). Byl takříkajíc chráněncem
King Tubbyho (Osbourne Ruddock), jednoho ze zakladatelů Dub Music.
Brown se s elektronikou seznámil díky svému otci, jež pracoval jako technik/opravář rádií a televizí. V brzku se tak začal i on zajímat o elektroniku a zkoušet co umí. Zkoušel dokonce odkoupit nějakou techniku od Tubbyho z jeho
Dromilly Road studia. Nakonec se Tubbyho zeptal zda by mohl zkusit práci ve studiu. Tuhle možnost měl a brzy nato se z něj stal Tubbyho asistent. Jeho první Dub pokusy vznikaly hlavně přepracováváním rytmů
Studia One pro
Roots Tradition label. Svou takříkajíc životní šanci získal v době kdy se jmenovaným labelem
Dona Maise spolupracoval i
Prince Jammy. Jammyho spolupráce nebavila a tak se šance chopil právě Brown. Prvním hitem na němž se podílel byla skladba
"Collie Weed" Barringtona Levyho.
A jak vzniklo jeho umělecké jméno? Údajně šlo prý o vtip. Tubby prý vedl živou diskusi s
Bunnym Lee a když viděli jak mladý Brown přemýšlí a v praxi zkouší své nápady řekl prý Tubby
"Sakra, ten mladej musí bejt vědec" (anglicky
"scientist") a to už mu zůstalo.
Na konci sedmdesátých let opouští Brown, již známý pod pseudonymem
Scientist Tubbyho studio a stává se hlavním technikem
Studia One, kde získal možnost pracovat na 16ti-stopém mixpultu, což bylo něco úplně jiného oproti Tubbyho 4-stopému.
Slavným a známým se však Brown stal až na počátku osmdesátých let kdy produkoval mnoho alb a mnoho vlastních mixů. Brownovu práci a um si oblíbil například
Henry "Junjo" Lawes, pro něhož později vytvořil několik alb ve spolupráci s
Roots Radics spolu s pár skladbami postavenými na několika hitech
Barringtona Levyho. Spoustu svého času věnoval i práci pro
Linvala Thompsona a
Jah Thomase. V roce 1982 opustil Channel One a začal pracovat v
Tuff Gong studiu jako druhý technik spolu s
Errolem Brownem. Tři roky nato emigroval do Spojených států a usídlil se ve Washingtonu. I zde v brzku navázal na své dosavadní zkušenosti a začal pracovat ve studiu jako zvukař.
Během osmdesátých let vytvořil řadu alb jež vyšly u
Greensleeves Records a jejich názvy se nesly v duchu sci-fi jako například
"Scientist Meets the Space Invaders" nebo
"Scientist Encounters Pac-Man". Brown tvrdí, že některá alba prodali Greensleeves bez jeho souhlasu. Pět jeho skladeb bylo také bez jeho souhlasu použito v počítačové hře Grand Theft Auto 3 jako program K-Jah rádia, které ve hře můžete naladit.
Na závěr Vám tentokrát vložím místo audioukázky kousek z jednoho interview.
Kdy tě začala zajímat elektronika?
Začalo to v mých čtrnácti. Experimentoval jsem se staršími elektro součástkami a díly, které mi přinesl otec.
A elektronika byla jeho koníčkem a nebo prací?
Pracoval na plný úvazek jako opravář rádií a televizí.
Měl jsi nějaký svůj vzor?
Ano, byli to například Pablo Brack a Freddy McGregor ze Studia One.
Co považuješ za svůj nejlepší hudební počin?
Myslím, že
"Rid The World Of The Vampires". Když jsem to dodělal, byl to pro mě opravdu skvělej pocit.
A z alb by to bylo které?
Mým oblíbeným je
"Rid The World Of The Evil Curse Of The Vampires".
Na co z dob své práce u Channel One rád vzpomínáš?
Na práci s Earlem "Chinnou" Smithem a the High Time Players. Dobře se s nimi pracovalo a navíc to byli skvělí lidé, žádní egoisti.
Nejznámější alba:
* Scientist Meets The Space Invaders - 1981
* Scientist In The Kingdom Of Dub - 1981
* Dub Landing Vol 1 & 2 (Scientist & Prince Jammy) - 1981-82
* Scientist Encounters Pac-Man - 1982
* Scientist Wins The World Cup - 1982