Dnes chci pokračovat v představování zvláštností při turné roku 1976, na kterém jsem se poslední dobou zasekl.
Původně jsem chtěl psát o mém nejoblíbenějším koncertu z celého tohoto turné z Newyorského
Beacon Theatre, kde mimojiné hrál Bob čtyři dny po sobě. Archivováno je však jen jediné vystupení z 1.5., nenašel jsem proto potřebné informace, abych mohl sestavit kompletní článek. Nevadí, časem určitě na něco narazím. Přesto se o něm alespoň zmíním.
Při pohledu na tracklist tohoto koncertu si každý jistě všimne skladby
"Night Shift". Tato skladba má svůj původ v roce 1966 kdy Bob odcestoval z rodné Jamajky za matkou, ale také za prací do města
Dellaware ve Spojených Státech Amerických. Bob tam totiž pracoval jen na nočních směnách
v továrně Chrysler, kde jmenovanou skladbu také napsal. Původně se jmenovala
"All Night" (často na reedicích pozměněno na
"All Right") a byla vydána v roce 1972 jako singl z
Black Ark studia za spolupráce
Lee Perryho. O čtyři roky později vyšla na albu
Rastaman Vibration. Bob trošku pozměnil sloky a přejmenoval ji na
"Night Shift".
Na živém vystoupení se tato skladba (stejně jako balada
"Johny Was") objevila pouze dvakrát. Poprvé ji zahrál na úvodním koncertu tohoto turné v
Upper Darby (článek č. 81 na webu
robertnestamarley.wbs.cz) a podruhé a bohužel naposledy v mém velmi oblíbeném
Beacon Theatre v New Yorku (1.5.) a z něho jsem vložil ukázku zmíněné skladby.
Jediný rozdíl mezi těmito dvěma později zcela neznámými skladbami je ten, že k skladbě
"Night Shift" se Bob později ještě jednou vrátil. Její záznam můžete nalézt ještě na archívu studiové zkoušky v Miami (článek č. 41 za zmiňovaném webu, kde je tato skladba také k poslechu).
Obě fotografie jsou z Beacon Theatre NY. Na první z nich má Bob triko k propagaci alba
Natty Dread, čož mi přijde vůči nově vydanému albu
Rastaman Vibration zcela nepochopitelné. Zmiňuji to také jen tak pro zajímavost.